Von Zero am 13.04.2015 18:26
Öffentlich

Champions

Stats Per Level

  • Level 1: Immediately gain 0% of your growth statistic. All of your 'base stats' will be calculated off of this
  • Level 2: Gain +72% of your growth statistic
  • Level 3: Gain +75.5% of your growth statistic
  • Level 4: Gain +79% of your growth statistic
  • ... Gain +((Level*3.5 - 7) + 72)% of your growth statistic
  • Level 18: Gain +128% of your growth statistic

Champion Mana Reg

  • The following mages / tank supports are being changed to have 6 base mana regeneration (mp5) and +0.8 mana regeneration (mp5) growth stat:
    • Ahri, Alistar, Anivia, Annie, Azir, Blitzcrank, Braum, Cassiopeia, Diana, Elise, Fiddlesticks, Fizz, Galio, Gragas, Heimerdinger, Jayce, Karma, Karthus, Kassadin, Kayle, LeBlanc, Leona, Lulu, Lux, Malzahar, Morgana, Nidalee, Orianna, Ryze, Swain, Syndra, Taric, Thresh, Twisted Fate, Veigar, Vel'koz, Viktor, Xerath, Ziggs, Zilean, Zyra
  • The following traditional supports are being changed to have 9 base mana regeneration (mp5) and +0.4 mana regeneration (mp5) growth stat:
    • Janna, Nami, Sona, Soraka

Champion Patches

Kalista

wird released

Maokai

Visuals Update

Azir

  • Q: Basis Magic Damage erhöht
  • W: Ability Power Ratio leicht gesenkt
  • E: Basis Shield Amount erhöht

Amumu

  • Armor gesenkt
  • W: Damage per Second erhöht

Evelynn

  • Basis Armor erhöht
  • Armor Growth Stat leicht gesenkt

Fiora

  • R: Basis physischer Schaden gesenkt
  • Technischer Bugfix
  • Ratio gesenkt
  • Same Target Damage deutlich erhöht

Gnar

  • Basis Health Reg gesenkt
  • Passiv Movement Speed leicht erhöht
  • Q (Boomerang Throw): Damage gesenkt, Boomerang Width gesenkt
  • Q (Boulder Toss): Damage leicht gesenkt
  • W (Hyper): Basis Damage erhöht, Max Magic Damage vs Monsters erhöht
  • W (Wallop): Cooldown im Early leicht erhöht, auf Max Level leicht gesenkt

Heimerdinger

  • Health Reg erhöht
  • Health Reg Growth Stat erhöht

Katarina

  • R: Cooldown erhöht
  • Magig Damage gesenkt

Kha'Zix

  • W: Cooldown erhöht

Lee Sin

  • Basis Armor leicht gesenkt
  • Health Reg gesenkt

Rammus

  • Q: Cooldown erhöht
  • E: Armor Shred gesenkt

Sion

  • Passiv: Health Decay gesenkt
  • Decay Growth gesenkt

Sona

  • Q: Ability Power Ratio gesenkt
  • W: Health Ratio gesenkt
  • Heal leicht erhöht
  • Mana Kosten leicht erhöht

Soraka

  • W: Range erhöht,
  • E: Cooldown leicht erhöht

Warwick

  • R: Cooldown leicht erhöht

Texture Rebalance

  • Amumu
  • Caitlyn
  • Ezreal
  • Fizz
  • Gragas
  • Jax
  • Kog'Maw
  • Mordekaiser
  • Riven
  • Talon
  • Udyr
  • Urgot
  • Vladimir
  • Zilean

Globale Änderungen des Summoner's Rift Gameplays

Early Game Kill & Assist Boni

  • Kill Gold: 100% at all times
  • Assist Bonus: halbiert bis 90 Sekunden, danach erhöht es sich schnell um 0,2% für 210 Sekunden zu 50% bei 5 Minuten

Fountain Reg

Healing Rate leicht erhöht

Death Timers:

Skalieren jetzt ab 35 Minuten, 150% Death Cap schon 2,5 Minuten früher (bei 47:30)

Objectives, Minions & Global Buffs

Inhib & Nexus Turrets

  • deutlich stärker im Vergleich zu vorherigen Versionen
  • weniger Health Reg
  • deutlich mehr Attack Speed
  • Movement Slow
  • ignoriert 82,5% der Armor
  • reduziert Schaden des Ziels um 15%
  • Heating up bei Single Targets
  • I'm firing my lasers: +0,0105% damage pro Heat Punk bis zu einem Maximum von 125% extra Schaden

Inner Turrets

  • shields for all: Regenierendes Schild, außerdem erhalten befreundete Spieler in einer Range von 1100 einen Schild

Inhibitor Respawn Time

  • erhöht auf 5 Minuten

Turret & Minion Defense Adjustments

  • turrets bekommen nicht länger Armor und MR über Zeit
  • Armor & MR wurde standardisiert
  • Standard Health
    • Outer Turrets: 2000
    • Inner Turrets: 2000
    • Inhibitor Turrets: 2500
    • Nexus Turrets: 2500
  • Minions def Stats wurden angepasst

Cannon Minions

  • spawnen alle zwei Waves nach 20 Minuten (Zeit wurde reduziert)
  • ab 35 Minuten spawnen sie jede Wave

Baron Spawn Timer

  • erhöht auf 20 Minuten

Baron Rewards

Hier die komplette Liste, da diese sehr lang ist: NO FACTIONS HERE Killing Baron Nashor grants a buff called Exalted with Baron Nashor ? Hand of Baron

COMBAT BUFFS Grants up to 40 attack power and ability power (scaling with game time)

NEW MINION PROMOTE AURA Hand of Baron grants an aura that empowers nearby minions:

  • All Minions:
    • Now match 90% of average movement speed of nearby champions, up to a limit of 500 movement speed
    • Are resistant to slow effects
    • Non-super minions have 75% damage reduction versus area of effect, damage over time, and persistent effects
  • Melee Minions:
    • Gain +50% movement speed when within 800 units of enemy minions or turrets
    • Size is increased
    • +75 attack range
    • 75% damage reduction versus champions and minions
    • 30% damage reduction versus turrets (similar to cannon minions)
  • Ranged Minions:
    • +20 attack damage
    • +50% missile speed
    • +100 attack range
    • Cannon Minions:
    • +600 Attack Range
    • +50 Attack Damage, but Attack Speed is halved
    • Attacks are now Area of Effect (200 range) and deal 2x damage to Turrets.
  • Super Minions:
    • +25% Attack Speed.
    • Gain +50% Movement Speed when within 800 units of enemy minion or Turret.

NEW EMPOWERED RECALL Hand of Baron augments your Recall with new effects:

  • Baron buff reduces recall channel by 4 seconds.
  • A successful recall heals 50% a champion's maximum health / mana
  • A successful recall grants +50% movement speed for 8 seconds

Dragon Rewards

DRAGON SLAYER Killing Dragon now gives your team a permanent stacking buff called "Dragon Slayer": - Dragon's Might (1 stack): +8% total attack damage and ability power - Dragon's Dominance (2 stacks): +15% damage to minions and monsters - Dragon's Flight (3 stacks): +5% movement speed - Dragon's Wrath (4 stacks): +15% damage to turrets and buildings - Aspect of the Dragon (5 stacks, repeatable): Doubles all other bonuses and your attacks burn enemies for 150 true damage over 5 seconds. Lasts 180 seconds. - Entfernt: Dragon gibt nicht länger global Gold, aber gibt weiterhin EP und ein bisschen Gold für den Spieler, der den Dragon erlegt

Red Buff

  • NEU: Heilung von 1% des maximalen Lebens / 5 Sekunden
  • Dauer reduziert auf 2 Minuten
  • Burn Passiv gesenkt
  • Slow gesenkt

Blue Buff

  • Dauer reduziert auf 2 Minuten

Jungle Adjustments

Rift Scuttler (NEW)

  • RESPAWN TIME 3 minutes
  • REWARD Grants vision and a speed boost in front of either Dragon Pit or Baron Pit for 75 seconds upon death
  • SCUTTLE CRAB Always runs away when attacked

Smite Rewards

  • KRUGS Smiting the Krug grants Gift of Heavy Hands - stuns minions and monsters every 1st and 5th hit. Your first attack against a turret deals 50 (+15 per level) true damage but consumes this buff. Lasts 90 seconds.
  • RAPTORS Smiting the Raptor grants Razor Sharp - gives you a warning and magical sight for 10 seconds when an enemy ward spots you. Lasts 90 seconds, with 1 charge.
  • MURKWOLVES Smiting the Murkwolf creates a Rift Spirit - summons a Rift Spirit that watches over a portion of the jungle. Lasts 90 seconds, but that timer goes down when the spirit chases enemies.
  • GROMP Smiting the Gromp grants Gift of the Toadstool - attackers are poisoned for 6 (+ 6 per level) magic damage over 3 seconds. Lasts 90 seconds.
  • RED BRAMBLEBACK Restores 20% of maximum health
  • BLUE SENTINEL Restores 25% of maimum mana

Monster Stat & Reward Changes

Im großen und ganzen wurden die Spawn-Zeiten erhöht sowie der Schaden, der Movement Speed und die EP, die man bekommt

Blue Sentinel / Red Brambleback Camp Rewards

  • EP und Gold wurden reduziert für Blue / red
  • EP und Gold wurden erhöht für Small Monsters

Jungle Experience Pacing

Embarrassing Deaths in the Jungle

Removed Items

  • Sword of the Divine
  • Executioner's Calling
  • Atma's Impaler

Shop Search Shortcuts

  • Jungle Items über den Begriff "jungle"
  • man kann nun nach "armour" suchen
  • "Starter Items" als Item Kategorie hinzugefügt

Summoner Spell Level Requirements

Wegen der Überarbeitung des Smite wurden auch gleich mit die Level zum Erreichen der Summoner Spells geändert.

Alt

  • LEVEL 1 :: Clarity, Ghost, Heal, and Revive
  • LEVEL 2 :: Cleanse
  • LEVEL 3 :: Smite
  • LEVEL 4 :: Garrison
  • LEVEL 6 :: Barrier and Teleport
  • LEVEL 8 :: Exhaust and Ignite
  • LEVEL 10 :: Clairvoyance
  • LEVEL 12 :: Flash

Neu

  • LEVEL 1 :: Clarity, Garrison, Ghost, Heal and Revive
  • LEVEL 4 :: Barrier and Exhaust
  • LEVEL 6 :: Cleanse and Teleport
  • LEVEL 8 :: Clairvoyance and Flash
  • LEVEL 10 :: Smite and Ignite (\m/)

Weiteres

Es gibt noch viel mehr Änderungen, die aufgrund ihrer Fülle jedoch den Rahmen sprengen würden, daher verlinke ich nachfolgend alle weiteren Änderungen nur.

Zusammenfassung aus den offiziellen Patch Notes (http://euw.leagueoflegends.com/en/news/game-updates/patch/patch-420-notes)


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